Carol Filmi Stil incelemesi (Cate Blanchett)




CAROL



Filmin konusundan kısaca bahsedip hemen kostümleri sizlere göstermek için sabırsızlanıyorum, bu filme ben Cate Blanchett için gitmiştim ama filmi çok beğendim gerek kostümleri gerek seçilen mekanlar ve oyuncuların duyguyu size güzelce verebilmesi... Filmi tek kelimeyle zihnimde tanımlayacak olsam koral yani mercan rengi derdim, nedenini yazının ilerleyen kısmında göreceksiniz zaten:). Film 1950'lerin muhafazakar Amerika'sında iki kadının(Carol ve Therese) birbirine olan aşkını inanılmaz naif bir şekilde anlatıyor. Film Patricia Highsmith'in Tuzun Bedeli kitabından uyarlanmıştır. Carol karakteri tecrübeli, zengin ve daha baskın bir kadın, baskın karakterinin yanı sıra nazik ve şık bir kadın Carol. Filmden çıktığımda aklımda kalanlar ise aşk hikayesinden çok Carol'ın takıları, broşları ve saçlarıydı.
Filmin kostüm tasarımcılığını Sandy Powell yapıyor. Sandy  Powell'ın röportajlarından edindiğim bilgiye göre, o dönemin moda anlayışını daha iyi gözlemleyebilmek adına 1950 yıllardaki Vogue dergilerini karıştırmış. Hatta Carol karakteri tam olarak Vogue 1950 başlarındaki kapağındaki kadın!


Carol'ın üzerindeki broşları fark ettiniz mi?
Kıyafetlerinize karakter kazandırmak istediğinizde ihtiyacınız olan kesinlikle broşlar. 

Dediğim gibi karol rengi kesinlikle Carol'ın rengi öyle ihtişamlı göstermiş ki onu. Bu kombini görsek
şaşırmayız bence artık hele ki kürk iki senedir altın çağını yaşarken...






Beret şapkalar var ki bu kıyafetlere özenince onları takabiliyorum ama biri bana bu şapkayı bulsun.

daha güzel bir kombin düşünemiyorum, o kadar güzel ki!



şapkalar kadar fularlarlarında ön planda tutulduğunu görüyoruz ve bu kare bana
şu fikri verdi fular ve küpe renginin uyumu! Renklerin uydurmaya çalışmak itici
gelsede burda gözüme çok güzel gözüktü en kısa zamanda deneyeceğim.


Sen ne güzel bir kadınsın Cate Blanchet.
Sen ne kadar yetenekli bir kostüm tasarımcısısın Sandy Powell!







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Intern 'Anne Hathaway'(Jules Ostin) Style

Style of 'A Single Man'/A Single Man Stil İncelemesi