Blake Lively 'The Age of Adaline'


'The Age of Adaline'




Hafta sonunuzu güzel bir filmle değerlendirmek isterseniz, size hemen bu filmi önermek istiyorum hele bir de filmin hem konusu güzel olsun hemde izlerken kostümleri beni cezbetsin istiyorsanız hemen izlemelisiniz!
Başlıktan da anlaşılacağı üzere filmin başrol oyuncusu Blake Lively💓 Gossip Girl'le birlikte tanıdığım ve izlemelere doyamadığım. Blake Lively yine güzelliğiyle bizleri filmin içine çekiyor. Film zamanın etkilerinden arınmış bir insanın yaşamını oldukça akıcı bir şekilde aktarıyor size. Hemen sizlere filmin konusundan kısaca bahsetmek istiyorum. Film zamanda yolculuk yapmak gibi... Adaline Bowman(Blake Lively) 1937 yılında geçirdiği bir araba kazası sonucu tabii normal bir kaza olmuyor bu ve Adaline'nin DNA'sı donuyor yani anlayacağınız klişenin dışında. Bu kazası sonrası Adaline hep 29 yaşında kalıyor, hatta kızının yaşlanmasını bile adım adım izliyor ki bu bence çok üzücü. 29 yaşında kalıyor olmak kulağa güzel görünse de biz kadınlara, çevresini ve kimliğini hep değiştirerek yaşıyor Adaline yani düzeni hep değişiyor anlayacağınız. Film hakkında daha fazla ipucu vermek istemiyorum ama filmdeki tesadüfi olaylar biraz ütopik kaçıyor bana. Film 1920lerden başlayarak günümüze kadar sürüyor, dedim ya zamanda yolculuk yapıyorsunuz filmi izlerken. Filmin en güzel kısmı yani benim ilgimi çeken kısmı ise kostümleri oluyor tabii... En iyi kostüm tasarımcısı ödülüne sahip ve daha önceden bir sürü başarılı filmin(deadpool, Moulin Rouge) kostüm tasarımcılığını yapmış Angus Strathie ile çalışılmış. Angus Strathie filmde yer alan her dönemi en ince ayrıntısıne kadar araştırıp harika bir şekilde uygulamış, kostümler kusursuz. Bir gün Türkiye'de de böyle kostümlerine vurulduğum bir film izleyecek miyim diye düşündüm açıkçası bunu sabırsızlıkla bekliyorum. 
Kullanılan kıyafetler hem Adaline'nin yaşadığı dönemi hem de karakterini destekler biçimde.

                                                          
                                                              
1925ler:

Dalgalı saçlarıyla ve ipek elbisesiyle 1920leri harfiyen uygulamışlar ve dikkatinizi .çekti mi bilmem ama elbisenin belden değilde kalçadan oturuyor olması, elbise 1920lerde fransız bir tasarımcı tarafından üretilmiş yani benzetilmemiş direk alınıp uygulanmış ki bu da bu işe verilen değeri ortaya koymuş. Şapka ise 1920lerde yine italyan el yapımı bir şapka hatta şu an bir sitede tükenmiş olarak gözükse de fiyatı 30 euroymuş.(http://www.lanecrawford.com/product/armani-collezioni/wide-ribbon-cloche-hat/_/LAY694/product.lc#?selectedImage=1)


1920's Embroidered Silk & Lace Dress | From a collection of rare vintage evening dresses at https://www.1stdibs.com/fashion/clothing/evening-dresses/Figure View - Click To Enlarge - Armani Collezioni - Wide ribbon cloche hat


Adaline1931
1930ları yansıtan bu gelinlik ise Blake Lively'i inanılmaz zarif göstermiş gelinlik zaten sandıktan çıkarılmış gibi duruyor. Filmin yönetmeni bu sahne ve kostüm için şu sözleri söylemiş bir röportajında: "Bu hassas ve heyecan verici,  Adaline'nin tek evliliği ve onu yaşlandırmayan kazanın öncesinde ... İzleyen yıllarda kendisine saklanacak sır tarafından daha az etkilenmiş, mutlu, açık ve rahat görünmesi önemliydi."














1940lardaki görünümü
Aslında saçında değişiklik yok denebilir yani varsa da ben anlayamadım. Ama makyajlar daha iddiali hale gelmiş 1940larda turuncumsu rujlar ve tabii bu iddia kıyafetlere de yansımış ve benim en sevdiğim aksesurlardan ikisi de kullanılmış hem bere hem de eldiven. Ceket Chanel marka ve yine vintage. Ceketi bulamadım ama bu şapkaya çok benzer bir şapkayı bulabildim: https://www.1stdibs.com/fashion/accessories/hats/1940s-french-beaded-toque/id-v_40200/ fiyatını siz tıklamadan diyim de belki tıklama gereği duymazsınız 250 euro:(:(
Ama 1940 lar günümüzde ilham olunabilecek bir yıl bence. Birde her türlü şapka moda olurken bu şapkalar ne zaman ulaşılabilir markalarda yerini alacak ki?
1940's French Beaded Toque 1


















Adaline1955


1950ler tam olarak benim tarzımı yansıtıyormuş meğersem... Midi elbiseler yada etekler desenli soft renkli fularlar, kısa botlar... Tek kelimeyle bayıldım bu kostüme. Evinizdeki midi elbiselerinizle bu görünümün aynısına ulaşmanız da mümkün. Zamansız bir görünüm değil de ne hemde oldukça stil sahibi bir görünüm. Ben böyle giyiniyorum diye övmedim tabii😅

99.99/99.99/199.99(hepsi zara yeni sezon)

Midi elbise arayışındaysanız zaraya bir bakın derim çok fazla midi elbise çeşidi var ben 3 tane seçmeye çalıştım biraz daha vintage görünümlü olsun diye ama soldan birinci olana bayıldım.

the age of adaline 1960 ile ilgili görsel sonucu

Bu filmde nedense hoşlanamadığım tek görüntü bu oldu sanırım bana Türk filmlerini anımsattığından gerçi böyle düşürsek bizde fena iş çıkarmamışız 1960lardaki Türk filmlerinde:) Kullanmak istemediğim saç bandını seven kaldıysa belki ilham olabilir...

1970lar:
Blake Lively Age of Adaline - Headstuff.org

1970lerde tabii daha genç görünüm elde etmek isteselerdi muhtemelen ispanyol paça yüksek bel bir kot giydirilebilirdi ama malum Adaline 29 yaşından öteye gidemese de artık yaşını almış bir kadın haline geldi vücudu yüzü değişmese de bu detaya dikkat etmeleri çok sevindirici ve 29 yaşında biri gibi değil de daha çok olması gereke yaşlar yani 60lı yaşlarında birinin tarzında giyindirilmiş. Yün kazaklar kısa topuklu ayakkabılar aslında her şeyiyle günümüün vintage terimine tamamıyla uymuş durumda. 
1980ler:
the age of adaline 1980 ile ilgili görsel sonucu
Geldik bizim ülkemizde moda konusunda facia gibi geçen yıllara... Hemen size bir ipucu daha vermek istiyorum filmle alakalı bu sahnede Adaline kızıyla birlikte, ne kadar üzücü bir şey tahmin edemiyorum ama tabii böyle bir şeyin mümkün olmayacağını düşündüğümden bu konuyu hemen geçiyorum. Kısa militer tarzda ceketi Adaline'nin saç rengiyle öyle güzel uymuş ki kabul, giyinceğim bir şey değil hatta iyi ki erken filan doğup o yıllarda yaşamadığıma da şükrediyorum... 
1990lar:                                                               
Adaline1996  
90lar diyince aklıma Türkçe pop geliyor kendime manide olamıyorum ama 1990larda bu kadar şık birine rastlamak imkansız olabilir ben çocuktum ama annemlerin fotoğraflarına bakınca vatkadan geçilmiyordu. Adaline'i yine inanılmaz güzel kostümlerle görüyoruz ve makyajıda bir o kadar yakışmış. 

1990lar hepimiz için yakın tarif olduğu için uzaktan bir görüntüsünü de eklemek istedim ve annemlerin albümlerinden görmeye alışık olduğum bilekten bağlamalı o ayakkabılarla karşılaştım ve heralde Blake Lively olunca söz konusu gözüme çok güzel göründü:) Dolapları biraz karıştırsak baştan aşağı bu görünüme ulaşabilmek mümkün bence çok doğal bir görüntü olabilir.










the age of adaline 2015 ile ilgili görsel sonucu

Filmin günümüz sahnelerinin fotoğraflarına pek fazla ulaşamadım ama burada gördüğümüz sahne son sahnelerden birisi kalın kalın kazaklar 2015te çoktan hayatımıza girmişti tabii ki de.

En fazla uğraştığım blog yazım oldu, fazlaca araştırma yaptım ve sizlere daha güzel bir yazı hazırlamak istedim. Umarım keyifle okursunuz ve film önerimi dikkate alıp bir pazar gününde bu filmi benim önerim üzerine izlersiniz.

Merve ALTIN
altin.mrv@gmail.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Intern 'Anne Hathaway'(Jules Ostin) Style

Style of 'A Single Man'/A Single Man Stil İncelemesi

Carol Filmi Stil incelemesi (Cate Blanchett)