Prada Spring Summer 2018/ Real Life Comix


PRADA SS18


Prada'nın ilkbahar-yaz koleksiyonu her şeyiyle karikatür dergilerini anımsattı bana. Çok güçlü bir kadını simgeleyen bu görünümlere bayıldım.. En büyük modanın artık trend içermediğinin de bir kanıtı bizlere ve artık kadınlar kıyafetleriyle daha özgür ve güçlü görünüyorlar. Mesela o renk uyumu algısı neredeyse yıkılmış durumda bence uyumsuz renkleri kombinlemek hem daha eğlenceli hemde giydiğimde kendimi daha mutlu hissediyorum. Özgür ve güçlü kıyafetler kadınların ruhlarına da yansıyor geçmiş nesillerle kıyasladığımızda günümüz kadınları daha baskın karakterdeler ve giyimlerine bu yansımış durumda.. Belki de değişen moda anlayışıyla dergilerin eski şık-rüküş sayfaları tarih olacak... 










Sizlere koleksiyonun videosunu göstermekle başlamak istiyorum. Bu tarz videoları izlemeye ben bayılıyorum nedense hatta daha önce ki bir yazımda Prada'nın reklam filminden bahsetmiştim ki gördüğüm en iyi reklam filmlerinden biriydi. 
Koleksiyon sanatsal bir dokunuşla çizgi romanlarla bütünleşmiş diğer yandan da modern çizgi ve renkleri barındırıyor. Aslında yine herkesin günlük olarak kendi stiline uygulayabileceği ipuçları taşıyor. Koleksiyon kadın dayanışmasına dikkat çekiyor, defile alanını oluşturan feminist karikatürlerle kadın dayanışmasını  güçlendirmiş Miuccia Prada. Prada koleksiyonunda yalnızda kadın sanatçıların imzası bulunuyor. Kadınların birlikte güçlendiğinin en güzel örneklerinden biri olmuş bu koleksiyon. Birçok röportajdan alıntılarla doldurmak istiyorum bu yazıyı çünkü gerçekten bayıldım.
Brigid Elva, Joëlle Jones, Stellar Leuna, Giuliana Maldini, Natsume Ono, Emma Ríos, Trina Robbins, Fiona Staples  ve Tarpé Mills gibi dünyaca ünlü kadın sanatçılarla yapılan  bu koleksiyona Real Life Comix adı verilmiş.  



Bu güzel iş birliğinin sonucunda yaratıcı ve etkileyici bir koleksiyon ortaya çıkmış. 6ay sonra bütün mağazalarda bu  desenleri görebiliriz. Hatta üstteki karede gördüğümüz güneş gözlüğü şimdiden mağazalarda yerini aldı bile... Artık sosyal medya sayesinde defilelerden önce influencerlar da görüyoruz ve bunların imitasyonları çoğalıyor  sanırım biraz da bu yüzden trend kişiselleşti ve herkes kendi moda anlayışını oluşturmaya başladı. 



        

Diz altı çoraplar, sivri burun loaferlar, küt burunlu sandaletler, dar güneş gözlükleri, oversize paltolar, leopar desenli yakalar... Moda ve sanatın bir arada bulunduğu bu koleksiyon birçok markaya da ilham olacağa benziyor. Sizlerde kendi kıyafetlerinize küçük iddialı aksesuarlar ekleyerek bu güçlü görünümlerden birini elde edebilirsiniz. 
Yazımı Miuccia Prada'nın The Guardian'dan alıntılanmış bir sözüyle bitirmek istiyorum: “When society describes a woman who is strong, she is called masculine. Why is that? She is not masculine. She is a strong woman.” (“Toplum güçlü bir kadını tarif ettiğinde onu erkeksi olarak adlandırır. Peki ama neden? O erkeksi değildir, o sadece güçlü bir kadındır.”) Kadınları kalıplarak sokmadan özgür ve kadın hissettiren bir koleksiyonu incelemek isterseniz defilenin videosunun linkinide bırakıyorum.



Merve ALTIN
altin.mrv@gmail.com
Turkey.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Intern 'Anne Hathaway'(Jules Ostin) Style

Style of 'A Single Man'/A Single Man Stil İncelemesi

Carol Filmi Stil incelemesi (Cate Blanchett)