Style of 'A Single Man'/A Single Man Stil İncelemesi


A SINGLE MAN


a single man afiş ile ilgili görsel sonucu


Tom Ford'un yönetmenliği'nde olduğu bu tam olarak klas olarak adlandırılabilir. Öncelikle kısaca Tom Ford'tan bahsetmek istiyorum; 2004 yılına kadar Gucci'yle çalışan Ford sonrasında 2010 yılında kendi markasını kurdu. Tom Ford 1990'lı yıllarda defilerlerdeki cesur tasarımlarıyla tanınmaya başlandı, o zamanlar tabii yok instagram filan yakından takip etmek isteyenler emek harcayıp görüyordu ve defileler de bu kadar göz önünde olmayınca oldukça cesur olabiliyordu... 

Filme gelecek olursak sevdiği kişiyi bir araba kazasında kaybetmiş bir erkeğin hayatından kısa bir kesit anlatılıyor, filmin baş rolünde ise Colin Firth var ve bu role inanılmaz yakışmış. Bu sefer erkek kıyafetlerinin olduğu bir filmi incelemek istedim çünkü günümüzde salaş giyim tarzı moda olsa da erkeklerdeki klasik şıklık benim çok hoşuma gidiyor. Filmde ki aidiyet ve bağlılık kadar beni Colin filmdeki ismiyle George'un o her şeye rağmen şıklığından ödün vermemesi etkiledi. 

a single man style ile ilgili görsel sonucu

Filmdeki bence en ikonik kıyafet bu kahverengi takım elbise bana göre. 60'larda ki kıyafetlerin hepsini değerlendirdikten sonra bu İtalyan yapımı takım elbiseye karar verilmiş. Filmde  sevdiği adamın yokluğuyla mücadele etmeye çalışan George, aslında bu sahnelerden sonra intihar etmeyi planlıyor. Kahverengi takım elbise belki de o an ki ruh haliyle bağdaştırılmasıydı kim bilir... 


a single man style george ile ilgili görsel sonucu





Filmde George bir British Üniversite'nde edebiyat profesörü ve bu yüzden de filmde bol bol kitap sahneleri karşımıza çıkıyor. Eşcinsel birini canlandıran Colin Firth bana göre filmde empati yeteneği fazla ve çok kibar birini canlandırıyor. Ev kıyafetlerinde elbette ki beyaz gömlek giyecek hali yok ama yine pamuklu karamel rengi bir gömlekle görüyoruz ki çok yakışıklı görünüyor.

a single man style george ile ilgili görsel sonucu

Her ne kadar filmde takım elbiseler konuşuyor olsa da bu sahnede James Dean'e oldukça benzetilmiş ve 60'ların sokak stilini yansıtan bu genç adamı da çok beğendim. James Dean'in güzel bir taklidi olmuş hatta filmde Georgu'un dediği gibi 'Sen James Dean'den daha yakışıklısın.' 
Özellikle jeanin paçalarının dışarıya doğru kıvrılmış olması.  Neyse beyaz tişörtle ve kotla yine çok iyi bir görünüm elde edilmiş. Hiç modası geçemeyecek unisex bu görünüme ben tam anlamıyla bayılıyorum.


A single man tom ford montre





a single man costumes ile ilgili görsel sonucu

Ah filmdeki bir diğer mutsuz karakter Charley(Julianne Moore), bu sahne de bin bir umutla beklediği George'dan beklediği reaksiyonu alamıyor, zaten uzun bir ilişkisi bitmiş ve mutsuzken birde arkadaşına birazcık yan gözle bakıyor ama demiştim ya George zaten aşık hemde bir erkeğe bu yüzden hiç şansları olmamış, uzun yıllar çok iyi arkadaş olarak kalmış bu güzel ikili...


Bu sahne bence filmin en güzel sahnesi, biraz sarhoşlar ve  o kadar cool bir dans görmemiş olabilirim.  Charley modası hiçbir zaman geçmeyen monokrom bir elbiseyle ve George ise klasik siyah bir takım elbiseyle karşımızda. Bu sahneyi açar açar izlerim ben o kadar sevdim.

5



İlgili resim

Filmde dikkatimi çeken bu ikili, George'n dersini alan iki öğrenci. Kızın o saç stili ve simsiyah giyinişi çok dikkat çekiyor ve dedim ki bu kızla daha çok sahne olur ama ne yazık ki bir daha göremedik.. Elinden asla sigarasını bırakmıyor, derste bile biri bitiyor birini yakıyor, yanındaki temiz yüzlü o pufudik kazaklı çocuk ise sanırım George'a karşı birşeyler hissediyor ki ilerleyen sahnelerde ufacık bir yakınlaşmalarına şahit oluyoruz...

İlgili resim



İlgili resim

Son olarak filmin geçtiği asıl evi göstermek istedim. Adeta bir mimarlık harikası gibi. Tahta ve bol camlı bu evde tüm ömrünü geçirmeyi kim istemez ki... 1962 yılında geçen bu filmi sizlere biraz anlatmak istedim ayrıca eklemek isterim ki Colin Firth bu filmle 2010 da  Oscar kazanmış 'En iyi erkek oyuncu' dalında. Filmdeki oyunculuğunu izleyince Oscar'ı sonuna kadar hak ettiğini göreceksiniz. Mekanlarlarıyla, kostümlerleriyle ve oyuncularıyla kaliteli bir film izlemek isterseniz sizlere 'A Single Man' i öneriyorum.

Merve Altın.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Intern 'Anne Hathaway'(Jules Ostin) Style

Carol Filmi Stil incelemesi (Cate Blanchett)